۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۷, یکشنبه

انتشار کتاب مدیریت رسانه‌ی دکتر روشندل


کتاب مدیریت رسانه نوشته دکتر طاهر روشندل اربطانی عضو هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران منتشر شد. این کتاب همزمان با بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی عرضه شد.

تصویر کتاب در اندازه بزرگ

انتشار این کتاب بازتاب رسانه‌ای مثبتی داشت و با توجه به فقدان منابع برای دانشجویان این رشته در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا انتشار این کتاب کمک زیادی به شناسایی رشته و شکل‌گیری آن خواهد داشت. کتاب مدیریت رسانه ترجمه کتاب Handbook of Media Management and Economics از انتشارات روتلج است که توسط اساتید دانشگاه‌های آمریکا Alan B Albarran, Sylvia M Chan-Olmsted, Michael O Wirth تالیف شده است.

ایرنا از جمله خبرگزاری‌های بود که خبر انتشار کتاب را منتشر کرد در خبر ایرنا آمده است:

نخستين کتاب رشته مديريت رسانه با همکاري دفتر پژوهش هاي فرهنگي رسانه و دفتر پژوهش هاي راديو در 2هزار نسخه و 550 صفحه منتشر و براي نخستين بار در نمايشگاه بين المللي کتاب تهران به قيمت 9700 تومان عرضه شده است .

دکتر "طاهر روشندل اربطاني" مترجم نخستين کتاب در رشته مديريت رسانه در گفت و گو با ايرنا گفت: اين کتاب شامل 10 فصل با موضوعاتي همچون تصميم گيري مديريتي در سازمان هاي رسانه اي، رهبري و مسائل انگيزشي در کارکنان اين سازمان ها، تکنولوژي، قوانين و مقررات و اصول خودتنظيمي رسانه ها، برنامه ريزي و تحليل بازارهاي رسانه، ساختار جهاني رسانه ها وچند موضوع ديگر مي باشد.

امید جهانشاهی در وبلاگ رسانه‌نگاری و مدیریت رسانه نیز با تبریک انتشار کتاب به دکتر روشندل این کتاب را معرفی کرده است.

حسین بصیریان هم در وبلاگ ارتباطات-مدیریت رسانه کتاب را معرفی کرده است.

شما هم اگر جایی نقدی یا معرفی دیدید خبرم کنید تا در ادامه صفحه بیاورم.

۱ نظر:

احمد کوهی گفت...

البته کتاب مدیریت رسانه دکتر روشندل ترجمه کتاب Media management: a casebook approach
By Jan LeBlanc Wicks, George Sylvie, C. Ann Hollifield میباشد و نه کتاب Handbook of media management and economics
By Alan B. Albarran و این کتاب رو من تا به حال ندیده ام که کسی در حال ترجمه آن باشد. هرچند حدس می زنم در حال ترجمه باشد البته خبر آن منتشر نشده است.