۱۳۸۷ مهر ۱۴, یکشنبه

چيستي مديريت رسانه- مقاله‌اي از دكتر روشندل

اين مقاله چيستي مديريت رسانه است كه دكتر روشندل تاكيد زيادي براي خواندن آن و آشنايي با سوگيري‌هاي مديريت رسانه داشت.
اين مقاله از سايت دفتر مطالعه و توسعه رسانه‌ها كه فصلنامه رسانه را منتشر مي‌كند گرفته شده شده. فايل PDF آن را هم مي‌توانيد دريافت كنيد.
اين مقاله در هفتادمين شماره فصلنامه رسانه چاپ شده است
چكيده
سازمان‌هاي رسانه‌اي با توجه به ويژگي‌هاي خاص خود مستلزم مديريتي متفاوت‌اند. از اين‌رو «مديريت رسانه» به عنوان حوزة مطالعه و تحقيق جديد پا به عرصه گذاشته است. اين مقاله برآن است تا با طرح ديدگاه¬‏ها و رويكردهاي مختلف نسبت به مقوله مديريت رسانه به بررسي چيستي موضوع بپردازد و ابعاد آن را روشن نمايد. ضرورت اين امر از آنجا ناشي مي‏¬شود كه به‌رغم گذشت چندين سال از شكل¬گيري و راه¬اندازي مديريت رسانه به عنوان يك رشته علمي و دانشگاهي هنوز تعريف روشن و مشخصي از آن وجود ندارد و اختلاف نظر بر سر قلمرو آن بسيار است. به اين منظور در اين مقاله سعي مي‌شود ضمن طرح ديدگاه¬‏هاي مختلف، تعريفي نسبتاً جامع و مشخص از اين مفهوم ارائه گردد.
كليد واژه: مديريت رسانه، سازمان رسانه‌اي، رسانه‌هاي‌جمعي
در ضمن منابع پيش‌نهادي دكتر روشندل براي درس روش تحقيق اين‌ها است:
سازمان و مديريت، رويكردي پژوهشي/ سيد محمد مقيمي/ انتشارات ترمه
تحقيق در رسانه‌هاي جمعي- ويمر و دومينيك- سروش و تحقيقات صدا و سيما
تحقيق در رسانه‌هاي جمعي- صدا و سيما
روش تحقيق در مديريت- دكتر غلامرضا خاكي
روش‌هاي تحقيق كيفي در مديريت- عادل‌آذر- انواري
روش تحقيق در علوم اجتماعي- دكتر ساروخاني
مباني نظري و عملي پژوهش در علوم انساني و اجتماعي- رشد- دكتر علي دلاور
روش تحقيق در علوم رفتاري- دكتر عباس بازرگان دكتر الهه حجازي و دكتر سرمد- نشر آگاه
مقدمه‌اي بر روش تحقيق در علوم انساني- حافظ نيا- سمت

هیچ نظری موجود نیست: